par Gimv (EBR:GIMB)

Resultaat van het keuzedividend over het boekjaar 2023-24: 57,8% van de dividendrechten worden uitgekeerd onder de vorm van nieuwe gewone aandelen, wat leidt tot een kapitaalverhoging van 29,3 miljoen EUR

Persbericht

Gimv maakt vandaag bekend dat in totaal 57,8% van de dividendrechten over het boekjaar 2023-24 werden ingebracht tegen uitgifte van 732.567 nieuwe gewone aandelen voor een totaal bedrag van 29,3 miljoen EUR.

imageDe gewone algemene vergadering van Gimv heeft op 26 juni 2024 beslist om over het boekjaar 2023-24 een bruto-dividend per aandeel van 2,60 EUR (netto 1,82 EUR) uit te keren. Daarnaast werd aan de houders van Gimv-aandelen de keuze geboden tussen het inschrijven op nieuwe gewone aandelen tegen inbreng van 22 dividendrechten over het boekjaar 2023-24 (40,04 EUR) voor één nieuw aandeel, ofwel een uitkering van het dividend in cash, ofwel een combinatie van beide. De nieuwe aandelen zullen van hetzelfde type zijn als de bestaande aandelen (zonder te genieten van enig recht op verminderde roerende voorheffing) en deelgerechtigd zijn in de resultaten van Gimv met ingang op 1 april 2024. De aandeelhouders van Gimv werden verzocht om hun keuze mee te delen tussen 3 en 23 juli 2024.

In totaal werden 16.116.474 dividendrechten over het boekjaar 2023-24 ingebracht tegen een uitgifte van 732.567 nieuwe aandelen voor een totaal bedrag van 29,3 miljoen EUR. Deze nieuwe aandelen zullen op 26 juli 2024 worden uitgegeven en tevens tot de verhandeling op Euronext Brussels worden toegelaten. Het saldo van het dividend zal op 26 juli 2024 worden uitgekeerd in cash, voor een totaal brutobedrag van 43,1 miljoen EUR (incl.

roerende voorheffing).

Het eigen vermogen van Gimv (deel van de groep) zal na deze kapitaalverhoging 1.446,2 miljoen EUR(1)  bedragen en voortaan worden vertegenwoordigd door 28.613.840 gewone aandelen. Elk van deze aandelen verleent één stem op de algemene vergadering en het bovenvermeld totaal aantal aandelen vertegenwoordigt voortaan de noemer voor doeleinden van kennisgeving in het kader van de transparantiereglementering.

Aangezien WorxInvest, de referentieaandeelhouder van Gimv, volledig heeft geopteerd voor uitbetaling van het keuzedividend in aandelen, bezit zij voortaan 8.419.858 aandelen of 29,4% van het aandelenkapitaal. De free-float van Gimv bedraagt bijgevolg 70,6%.

Deze kapitaalverhoging verhoogt het eigen vermogen van Gimv met 29,3 miljoen EUR in vergelijking met een situatie waar het dividend uitsluitend in cash zou zijn uitgekeerd. De niet in cash uitgekeerde middelen zullen door Gimv worden aangewend ter financiering van de groei en de verdere waardecreatie in de portefeuille.

(1) Laatst gepubliceerd eigen vermogen van de groep per 31 maart 2024, exclusief het dividend over het boekjaar

2023-24   en            verhoogd               met         het                 bedrag   van         de kapitaalverhoging.

Gimv NV - Karel Oomsstraat 37, 2018 Antwerpen, België - T +32 3 290 21 00 - www.gimv.com                                                                                  1

Antwerpen, 24 juli 2024, 17:45 CET – Gereglementeerde informatie

Persbericht

imageOver Gimv

Gimv is een Europese investeringsmaatschappij, genoteerd op Euronext Brussel en lid van de Euronext BEL ESG Index, met meer dan 40 jaar ervaring in private equity en venture capital. Gimv heeft vandaag een portefeuille van meer dan 1,5 miljard EUR. De portefeuille is geïnvesteerd in ongeveer 60 portefeuillebedrijven die samen een omzet van 4,0 miljard EUR realiseren en meer dan 20 000 professionals tewerkstellen.

Als     erkend     marktleider     in     geselecteerde

image     investeringsplatformen identificeert Gimv       ondernemende en innoverende bedrijven met           een groot groeipotentieel en begeleidt ze in hun    transformatie tot marktleiders. De vijf              investeringsplatformen zijn: Consumer,       Healthcare, Life Sciences, Smart Industries en   Sustainable Cities. Elk van deze platformen werkt         met een ervaren team in de thuismarkten van    Gimv (Benelux, Frankrijk en DACH) en kan rekenen       op een uitgebreid internationaal netwerk van             deskundigen.

Meer       informatie               over        Gimv       vindt       u              op         www.gimv.com.

Voor meer informatie, gelieve contact op te   nemen met:

Kristof Vande Capelle, CFO

T +32 3 290 22 17

kristof.vandecapelle@gimv.com

Gimv NV - Karel Oomsstraat 37, 2018 Antwerpen, België - T +32 3 290 21 00 - www.gimv.com                                                                                   2

Voir toutes les actualités de Gimv