par Thr (NASDAQ:THR)

Oxurion NV maakt de datum van consolidatie van aandelen en de laatste handelsdag van huidige aandelen bekend

Leuven, BELGIË – 3 September 2024 – 18:00 CET Oxurion NV (Euronext Brussel: OXUR) (de Vennootschap), een biofarmaceutisch bedrijf met hoofdkantoor in Leuven bevestigt vandaag dat de laatste handelsdag van haar huidige aandelen op Euronext Brussel 2 september 2024 was. Deze datum markeert een belangrijke stap in de context van de consolidatie van de aandelen van de Vennootschap, die zal plaatsvinden op 3 september 2024

Detail van de Consolidatie van aandelen

De consolidatie van de aandelen van de Vennootschap zal worden uitgevoerd op basis van één (1) nieuw aandeel voor tienduizend (10.000) bestaande aandelen. Deze operatie heeft tot doel de nominale waarde van de aandelen te verhogen, de kapitaalstructuur te vereenvoudigen en de liquiditeit van de aandelen op de markt te verbeteren. Details over deze operatie zijn terug te vinden in het persbericht van 25 juli 2024.

Details van de samenvoeging

• Laatste handelsdag van oude aandelen: 2 september 2024
  • Effectieve datum van samenvoegingsoperaties: 3 september 2024
  • Eerste notering van nieuwe aandelen: 3 september 2024
  • Registratiedatum voor de levering van nieuwe aandelen: 4 september 2024.

Beheer van oude aandelen en fracties van aandelen

Behandeling van veelvouden van 10.000: Aandeelhouders die een aantal oude aandelen bezitten dat een veelvoud van 10.000 vormt, hoeven geen stappen of formaliteiten te verrichten. Deze aandelen worden automatisch samengevoegd door hun financiële tussenpersoon tegen een verhouding van één (1) nieuw aandeel voor tienduizend (10.000) oude aandelen.

Beheer van Fractieaandelen: Aandeelhouders die geen aantal oude aandelen bezitten dat een veelvoud van 10.000 vormt, kunnen aandelen kopen of verkopen op de markt om dit veelvoud te verkrijgen tussen 26 juli 2024 tot en met 30 augustus 2024.

Na deze periode zal Financière d'Uzès, die als centraliserende agent optreedt (zie hieronder), de verkoop van nieuwe aandelen die door fracties zijn gevormd op de markt afhandelen om aandeelhouders te compenseren die na 30 augustus 2024 geen aantal aandelen hebben dat een veelvoud van 10.000 vormt. De aldus verzamelde fondsen, verminderd met eventuele kosten, zullen worden betaald aan de betreffende financiële tussenpersonen.

Deze tussenpersonen zullen het ontvangen bedrag verdelen onder de betrokken aandeelhouders op basis van het aantal eerder gehouden oude aandelen uiterlijk op 30 september 2024, mits de netto-opbrengst die een aandeelhouder voor zijn positie bij een financiële tussenpersoon ontvangt, ten minste equivalent is aan 0,01 EUR.

Aandeelhouders die niet het vereiste bedrag hebben om nieuwe aandelen te verkrijgen en waarvan het fractiebedrag minder dan 0,01 EUR is (wat vrij waarschijnlijk is voor een aantal aandeelhouders gezien de huidige aandelenkoers van de Vennootschap van 0,0001 EUR), ontvangen geen aandelen of fracties in contanten.

Doelstellingen van de Groepering

Dit initiatief maakt deel uit van de langtermijn groeistrategie van Oxurion en weerspiegelt zijn inzet voor een optimale financiële structuur.

De verwachte voordelen van de consolidatie zijn:

• Verbeterde marktperceptie: een hogere nominale waarde kan de marktperceptie van het effect verbeteren.
  • Verminderde volatiliteit: aandelen met een hogere nominale waarde zijn doorgaans minder volatiel
  • Handelsoptimalisatie: dit vereenvoudigt het voorraadbeheer voor investeerders en analisten.

Over Oxurion

Oxurion (Euronext Brussel: OXUR) houdt zich bezig met de ontwikkeling van de volgende generatie standaard oftalmologische therapieën voor de behandeling van netvliesaandoeningen. Oxurion is gevestigd in Leuven, België. Meer informatie is beschikbaar op www.oxurion.com.

Belangrijke informatie over toekomstgerichte verklaringen

Sommige verklaringen in dit persbericht kunnen beschouwd worden als 'toekomstgericht'. Dergelijke toekomstgerichte verklaringen zijn gebaseerd op de huidige verwachtingen en kunnen bijgevolg verschillende risico's en onzekerheden met zich meebrengen en daardoor worden beïnvloed. Het bedrijf kan daarom geen garantie bieden dat dergelijke toekomstgerichte verklaringen werkelijkheid zullen worden en wijst uitdrukkelijk elke verplichting af om toekomstgerichte verklaringen bij te stellen of te herzien, hetzij als gevolg van nieuwe informatie, toekomstige gebeurtenissen of anderszins. Aanvullende informatie betreffende risico's en onzekerheden die de bedrijfsactiviteiten beïnvloeden en andere factoren die ertoe zouden kunnen leiden dat de werkelijke resultaten aanzienlijk verschillen van een toekomstgerichte verklaring, zijn opgenomen in het jaarverslag van het bedrijf. Dit persbericht houdt geen aanbod of uitnodiging in om effecten of activa van Oxurion in welk rechtsgebied ook te kopen of te verkopen. Effecten van Oxurion mogen in de Verenigde Staten alleen worden aangeboden of verkocht mits registratie krachtens de Amerikaanse Securities Act van 1933, zoals gewijzigd, of in overeenstemming met een ontheffing daarvan, en in overeenstemming met de van toepassing zijnde wetten inzake effecten in de VS.

Gelieve voor bijkomende informatie contact op te nemen met:

Oxurion NV

Pascal Ghoson

Chief Executive Officer

pascal.ghoson@oxurion.com

Regulated information:
Total number of voting rights and capital:
- Information on the total number of voting rights and shares making up the share capital

Voll und Original-Pressetext in PDF : https://www.actusnews.com/news/87484-oxur_consolidatie-operatie_3-sept-24_exe.pdf

Receive by email the next press releases of the company by registering on www.actusnews.com, it's free
Voir toutes les actualités de Thr